Informujemy, że w dniu 31.12.2024 r. w Powiatowym Centrum Pomocy Rodziniew Żywcuzostała wdrożona usługa e-Doręczeń. Podstawą do aktywacji jest Ustawa o e-Doręczeniach z dnia 18 listopada 2020 r. nakładająca obowiązek włączenia do Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych. Oznacza to, że od daty określonej w Komunikacie Ministra Cyfryzacji wyznaczonej na dzień 1 stycznia 2025:
- PCPR musi posiadać adres do doręczeń elektronicznych (ADE) zarejestrowany w bazie adresów elektronicznych (BAE);
- korespondencja rejestrowana między zobowiązanymi podmiotami oraz obywatelami i innymi podmiotami powinna odbywać się za pośrednictwem systemu e-Doręczeń.
Czym są e-Doręczenia:
- usługa e-Doręczeń jest równoważna prawnie z tradycyjną przesyłką poleconą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, a jej wprowadzenie wynika z zapisów Ustawy o e-Doręczeniach
z dnia 18 listopada 2020 r.; - usługa e-Doręczeń jest usługą zaufania świadczoną na podstawie rozporządzenia eIDAS i norm ETSI. Opisują one m.in. kwalifikowane podpisy elektroniczne, pieczęcie elektroniczne, elektroniczne znaczniki czasu, a także odpowiednie dla nich certyfikaty;
- w przyszłości e-Doręczenia zastąpią korespondencję na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).