Plan działania dostępny cyfrowo (*.DOCX 19kB)
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021 w budynku Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Żywcu
Na podstawie art. 14 pkt. 5 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Żywcu prowadzi szereg działań, które są odpowiedzią na potrzeby interesariuszy, w tym osób ze szczególnymi potrzebami.
W obszarze dostępności architektonicznej wykonano zapewniono:
- szerokie drzwi wejściowe i szerokie korytarze bez przeszkód oznaczone kontraktowymi kolorami,
- windę, która obsługuje obydwa piętra budynku,
- komunikat głosowy w windzie, który jest dostosowany do przewozu osób z trudnościami
w komunikowaniu się, komunikaty sporządzone pismem Braila dla osób niewidomych,
- toalety spełniające kryteria dostępności – na pierwszym i drugim piętrze budynku,
- podjazdy wraz z poręczami przy wejściu do budynku od ulicy.
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin |
1. |
Analiza stanu obiektu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Żywcu pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy |
Koordynator ds. dostępności |
Dokonanie analizy |
I kwartał 2021r. |
2. |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie : - architektonicznym - cyfrowym - informacyjno- komunikacyjnymi |
Koordynator ds. dostępności |
- korespondencja wewnętrzna - konsultacje |
Realizacja w całym okresie działania |
3. |
Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami ze względu na ograniczenia techniczne i prawne |
Koordynator ds. dostępności |
Podanie do publicznej wiadomości na stronie inetrnetowej informacji wynikających z art. 7 ustawy ze wskazaniem dostępu alternatywnego |
|
4. |
Dokonanie samooceny pod kątem dostosowania siedziby PCPR do minimalnych wymagań dotyczących dostępności |
Koordynator ds. dostępności |
Sporządzenie deklaracji dostępności ze wskazaniem na wymagania w wymiarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjnym wynikające z zapisów art. 6 ustawy |
I kwartał 2021r. |
5. |
Uzyskanie danych zbiorczych do raportu |
Koordynator ds. dostępności |
Uzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad |
I kwartał 2021r. |
6. |
Sporządzenie raportu |
Koordynator ds. dostępności |
Przekazanie sporządzonego raportu do Wojewody |
- Pierwszy raport sporządzony do dnia 31.03.2021r. - kolejny – w terminach przewidzianych |
7. |
Monitorowanie działalności PCPR w Żywcu, o której mowa w art. 14 ust. 1 ustawy w zakresie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz udostępnienie adresów stron internetowych do instytucji realizujących pośrednio zadania wynikające z ustawy |
Koordynator ds. dostępności |
Przesyłanie możliwymi środkami niezbędnych informacji oraz w razie potrzeb prowadzenie bezpośrednich spotkań w siedzibie np. z udziałem informatyka , budowlańca i innych specjalistów w zależności od potrzeb |
Dwa razy do roku do 30 czerwca i do 31 grudnia lub konieczność wynikająca ze zmiany przepisów |
Data sporządzenia: 15 luty 2021r.
Sporządził / Zatwierdził
Koordynator ds. dostępności PCPR w Żywcu
Monika Cebrat